Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2021 15:11 - УРОЦИТЕ НА СТАРИЯТ БУРГАС
Автор: zdravkoandronov Категория: Поезия   
Прочетен: 157 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 06.09.2021 15:16


                             
                                     УРОЦИТЕ НА СТАРИЯТ БУРГАС

                 ЙОДНО-ЗЪБНА УСМИВКА - ПОРТРЕТ МОЙ БУРГАСКИ.
                 ГАЩЕТАТА -"ПРАШКИ"-САМОРЪЧНИ , ОТ ДОК.
                 СТО ЛУНИЧКИ ,СЛЪНЧАСАЛИ СРЕД КОСА- ВОДОРАСЛИ.
                 МОРСКИ ВЪЛК КАК СЕ СТАВА ? УРОК СЛЕД УРОК!
       

                 УРОКЪТ .ПОД МОСТА-МОЕ  "БОЙНО КРЪЩЕНИЕ" !
                 ДЖАПАМ.!.МАЙ ДАВЯ СЕ С "КУЧЕШКИ СТИЛ" ?
                 САМ- ДО "ПЛОЧКАТА" ПЛУВА ХЛАПАК КАТО МЕНЕ!
                 ГМУРЕЦ  И ПЛУВЕЦ ДНЕС БУРГАС Е РОДИЛ!

                 ШАШВА МЕ "БОГЪТ НА СКОКА-"-ЛИМОНЪТ! :
               –БЕЗ ШУБЕ,ДРЕБОСЪЧЕ! СКОК ТАРЗАНОВ РАЗБРА:
                 ДО ВЪРХА СЕ КАТЕРИШ ПО ОНАЗИ КОЛОНА
                 И ОТАМ С ПЛОНЖ СЕ ХВЪРЛЯШ-НАДОЛУ С ГЛАВА!

                "ЯМ КАЛАЙ "ОТ СПАСИТЕЛЯТ- БАТИ ПАНДИРА:
                 ПРЕД ДЖЕНИ СЕ ФУКАХ:– ВИЖ СКОК- КАТО БОГ!"
                 А ТОЙ МЕ ИЗДЕБНАЛ И..ТЪЙ МЕ ШУТИРА,
                ЧЕ ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ ПОМНЯ ТОЗИ "УРОК"!

                –УДАВНИК !  ЛЕШПЕР !  КАК ОТ МОСТА ЩЕ СКАЧАШ
                  В ТУЙ МЪРТВО ВЪЛНЕНИЕ , В ТОЗ " СОЛОГАН"?
                  ВСЕ АЗ ЛИ УДАВНИЦИ НА ГЪРБА СИ ЩЕ ВЛАЧА?
                  МАРШ !  "ЧУПКА- ОТТУКА ! ПЕЙЗАН СЪС ПЕЙЗАН!

                  НАЙ -ПРЕКРАСЕН УРОК БЕШЕ ТОЗИ - НА ДЖЕНИ.
                  ЦЕЛУНА МЕ: – ГЛУПЧО ! ЗАЩО ТЕ Е СРАМ?
                  НИМА СЪМ ПО- СТРАШНА ОТ  МЪРТВО ВЪЛНЕНИЕ ?
                  АЗ ТЕБЕ ХАРЕСВАМ,НЕ- НЯКОЙ ТАРЗАН !
                  

                наложителни обяснения за бургаския жаргон
Плочката- най - долното стъпало на моста , почти до водата.  Йодно- зъбна усмивка-оцветката  на зъбите ни -от минерала флуор в питейната вода. Прашки- тясна лента ,уж гащета като на Тарзан ! Мостът-старият мост беше с подпори от   ръждясали релси..промъквахме се между тях.Ям калай- навикват ме - за назидание !.Лешпер-презрителен жаргон на Пандира.Сологан- опасно вълнение .дърпа навътре,далеч от брега.  Чупка!-Махни се оттук !Пейзан- селянин - на френски.Шубе-страх от височината.


                



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 154471
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930