Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2017 15:42 - Магическата върба
Автор: zdravkoandronov Категория: Забавление   
Прочетен: 251 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 07.09.2017 15:43


                     Магическата    върба

 

  Нови времена настанаха.Промениха се хората.Едно време все по къщите сме

се събирали.Няма балами вече.Като стане дума да се видим с някой, аз напра-

во му казвам:- Хайде ела в „Край върбата”! И всичко-уредено. Тън- мън няма.

Става моабетът както си му е редът.Сядаме на сянка под върбата. Гостът ми

 се оглежда удивено и възкликва одобрително:-Евала!Бива си я твойта „Върба”!

Местенце и половина! Как си го намерил?  И тогава му разправям всичко на-

дълго и нашироко.А пък и от събеседниците доста истории научих за върбата.

      На Връбница ,нали е голям празник ,тръгнахме и ние на черква- светено

върбово клонче да ни даде попът.А пред църквата-народ ,народ!.Дълга опашка.

Край няма. Че тогава се сетих:-А бе оная хубава върба край нас няма ли да

свърши същата работа?Та така се озовахме в това райско кътче.Хем върбичка

 ни дадоха ,хем поседнахме на лаф- моабет.Пък то без една гроздова какъв

 лаф става?И нямате си представа  що неща  за върбата не сме си разказали?

На ,ако имате време,чуйте и вие за какво става дума!

       Първо на първо за Исус Христос.Нали  точно на Връбница го посрещнали

с:-Осанна! И с върбови клонки го приветствала тълпата?И магарицата му чак

изпаднала във възторг и си хапнала от сребристите листи.Да, ама същите тия,

дето му се прекланяли като Бог, първи го изоставили!. Даже едно отче ,с когото

се комкахме със блага ракийка, ми разправяше ,че пироните на кръста господен

 и те били от върбово дърво,представяте ли си?

      А пък  имам един много мой човек ,даскал.Той ми вика:-Проходът Върбица

знаеш ли го?Чудя се аз :-За какво става дума,бе човек? –Как какво ?Нали там,

сред  върбалаците в теснината Крум страшни бастисал византийската  войска

барабар с императора им Никифор? –О, да бе!-Сетих се аз.Ето ти повод да му

 ударим по едно по тоя случай. Нали Крум си пиел неговото питие от Никифоро-

вата дебела чутура?

      От време навреме един чешит,/ екстрасенс се хвали че бил/, се  отбива.Та

тоя тип разправя ,че върбата била магическа.Закриляла хората от духове и

черни магии и ги пазела от бедствия и болести.Пък знам ли? Дано да е  вяр-

но!Да чукнем на дърво !-,както пеят братя Аргирови. 

     То и внукът ми ,като се зачел в разни фантастики,разправяше за някакъв

 чалнат младеж-Хари Потър.И той ,моля ви се ,бил голям магьосник.Вълшеб-

ната му пръчица била от върбово дърво.Върбата  уж попивала отрицателни-

те енергии, ако минеш близо до нея.Тъй ли било ,значи ? И аз се чудя защо

 все ме тегли към „Върбата”Стана ми ясно най-сетне!

       Да разправям ли за кошничаря Евлоги?Както си хортувахме с него и влезе

някаква продавачка на цветя. Направо към нашата маса се запъти.Знайте ги

 какви са лепки тия цветарки.Няма отърване от тях докато не ти пробута някой

прецъфтял гербер или проскубана роза.Какви ли сметки си правят?”Те тези

на тая маса вече сигурно са се натаралянкали.”И почват да бият на чувства:

-Заповядайте ,господине!За любимата-най хубавата изненада !И тъкмо се

 канех тоя мазен женски навлек да го пратя на едно място,когато …бай Ев-

логи се ухили до уши , прегърнаха се и цветарката се изтъпанчи на масата ни.

Чак тогава разбрах каква е хавата?Ами кошницата ,бе братя!Плетена кошница

 за цветя ,направена от моя събутилник.Че като започнаха един през друг да

 ми обясняват как се отглеждали младите върбови пръчки ,как ги киснели за

да станат още по- гъвкави ,как дамите на баровците искали цветята да им

ги носят само в техните върбови кошници.По едно време Евлогито се опита

 да ме посвети как се плетат кошове и панери  ,ама аз си запуших ушите.

     Оказа се ,че има и по- голям заплес от него.Спас ,фелдшерът беше капак

 на всичко.Сладкодумен , локумджия на ента –степен. Цялата върбова дружина

наобикалят масата ни.Дай му на Спас да ти обяснява лековитостта на върбата.

Англичаните – кай-разправяли за плачещата върба. Щом тя се е надвесила да

пие вода ,значи ракитата можела да лекува болестите на мокрите крака- ревма-

тизма ,че и подаграта.Ама и още един билюк болести изреждаше.Че какво ли

 не?Че треска ,че горещи вълни ,че миризливи крака ,че коклюш и не знам как-

во ли не още?Разбира се ,че съм го напъждал. –Глей си масата!-му виквам

като се забрави къде се намира.Тука да не е поликлиника.?

     Сегиз- тогиз се вясва в тайфата Гандито Пезевенкът.-Аз-кай –съм личен

 авер на Митю Пищова.Много си уйдисваме с него.И- по тънката ичкия , и-

по тънката част.Като  се нальока наш Ганди,му се отваря онова  ми ти 

драно  гърло и подкарва коронната си песен: „ -Трака-лака край върбалака!

Дека,дека?Долу във хендека.”   Елате да му гледате сеира-как намига мно-

гозначително и се усмихва изпод разтегнатия си пезевенкски мустак ,дето

го носеха гангстерите на Ал Капоне.-Бездетните  булки ще заченат- кай-

ако изядат няколко пъпки от светена върба.-И намига дъртият мераклия.

     А, щях да забравя.Дионисито ,гърчето, рибарчето-чиконтаджията.Не

Не може да не сте го виждали да виси на Моста с въдицата.Та той се

върна наскоро от курорт,моля ви се.Имал някакви роднини,дето се из-

селили в Гърция когато Хунтата паднала от власт.Завели го на Халкидики.

Оттам прескочил до Атон.Та там монасите му разправяли за богинята на

Върбата .Хеката се казвала.За да ти сбъдне желанието тя ,трябвало да

 вържеш на възел една върбова клонка.Върбата помагала за красноречието,

демек-за творческото слово.Върбата попивала отрицателните енергии

ако минеш близо до нея.т.Така ли било ? Затова, значи,всички нас ни тегли

 все покрай „Върбата”да се отбиваме?

      Магическа е върбата !Аз ви го казвам,Ако не щете,не вярвайте.!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 151990
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031