Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2017 15:55 - Световните стандарти
Автор: zdravkoandronov Категория: Забавление   
Прочетен: 328 Коментари: 0 Гласове:
0



                                     

                                         СВЕТОВНИТЕ  СТАНДАРТИ

             Къщата си е къща и затова някой трябва от време навреме да позабрише тук – таме с метлата. Тъй си знам аз . Туй съм видял от мама и от баба. Дойде и моят ред. Разболя  се зле моята стопанка.Сили не й стигат.А не е свикнала тя така.И  току  ще я забележа – все не я свърта.Макар ,че  й е предписана  пълна почивка,току грабне я- метла , я-кофа.Домакинята си е домакиня.Не можем да я опазим.Пухти ,задъхва се ,но иди ,че я спри!.

             Та ,значи ,наложи ми се  на стари години да помагам в домакинството .Поне от казармата туй съм научил.-Как се оперира с кофата и парцала.Имах боен опит.Девет месеца в школата-амур амур!Старшината  като  ти  назначи непоряд,запретваш ръкави и нон стоп! От десет часа вечерта до когато свършиш.Помещението си го биваше.Към 30 метра дълго. Подът-дюшеме.Как няма да се замърси?Осемдесет чифта подметки са се отъркали в него. Миеш със стирката.Изстискваш чуваления парцал.Всички спят.Край няма наказанието ти. А утре още в шест часа ще те вдигне тръбата.Тоест и за сън  време ти трябва.Ама смееш ли на две – на три да претупаш трудовата повинност?Няма такъв филм.Старшина  –школникът ,в късна нощ макар,трябва да одобри  каква си я свършил.И нали си бяхме новобранци? Знаеше  как да втрещи нас ,зайците  от страх.Като се разкрачи  на дюшемето пред тебе  в най-величествена поза – по бели гащи -наполеонки  ,поглежда те изпод вежди и вади  скритата предварително зад гърба му четка за зъби. –Известно ли ти е ,момченце, за какво  още може за послужи твоята лична четка? Не се ли досещаш?Ами ,да ти разясня тогава.Вместо стирката, нея ще използваш за миене на помещението..Скъсва от яката ти бялата якичка.Пуска я на пода. Стъпква я с крак.Разтърква с нея измитите дъски.След това я вдига  от пода и я оглежда критично.А ти, нещастният школник,трепериш пред тоя дебелак:-.Дано да не се изцапа якичката!.....

        …. Тоест и качественият контрол от край време си го биваше.Бая годинки се изтъркаляха оттогава!.Но школската закалка си я биваше.Колко му е сега ,в къщи,  да ошетам на две на три? Да нямам салон по 30 метра?Още повече ,че сега има нови миячни съоръжения.Улеснения всякакви за домакинята. Работиш и пееш!Та грабвам аз първото, което ми попада под ръката и – в атака напреед!Но грешно съм си направил сметката.Някаква сянка усещам зад гърба ми. Кой може да е ?Само двамцата  сме си в къщи. Тя и Той- тоест аз.Класика.Родна картинка.

     -Чакай!-Спира ме жената.-Ти измете ли най- напред терасата ?-Че защо?Направо ще я измия със тази стирка.Няма нужда от двойна работа!Стига му толкова!  -Ама така всичкият прах ще се набие в стирката  и само ще рамажеш терасата. Кой ще мие подир тебе?.Спри се ,моля ти се! Ясно, ако продължа,после тя ще издебне момента и, болна не болна ,ще си я свърши както си знае  от край време.Затова най- послушно грабвам някаква метла и действам ,съгласно инструкцията. Обаче пак спират творческия ми замах. –Ама ти с каква метла метеш терасата , бе ,човече?-Как – с коя?С тая ,модерната.Умна измислица-с пластмасова дръжка и вместо ония клечки,някаква  яка четка инсталирали  -дълъг косъм - като конска грива!. Екстра работа!

-Екстра ,само че не е предназначена за тераси  ,балкони и външни плотове.Тази е за мокет , за балатум ,за паркет ,разбра ли?  Нови  световни стандарти, с   международни  патенти въведоха  хората.Разбрах ,къде ще ходя ,че няма да разбера?Грабнах оная старата моя приятелка от казармата . С нея поне грешка няма.Изметох ,че пушек се вдига ,както се казва.Значи  с конската грива мога да измета моята стая?.Бая прахоляк се е събрал.   Две лопати,че и повече. А пък на мене ми се струваше ,че е чисто. Сега вече – си мисля- дойде ред на влажното забърсване.Аха!.Някаква модерна конструкция ми се мярна в банята.Пак- с дълга дръжка , ама на другия край-някакви валяци .Освен това- със специална ръчка- изстисквачка изцеждаш мръсната вода.Патент !Сто на сто!Нововъведение!К ак да не ме  обхване  трудов ентусиазъм? Заемам позата на елинпелиновия косач и описвам красиви широки мокри дъги по пода. Обаче зад гърба ми  сянката охлажда поривът ми.-Ти изчака ли да се напои добре валякът?Така ще протриеш порьозната му гума .И  защо не изцеждаш  по- често? С мръсна вода чиста къщата  няма да стане.Инструкцията  не спазваш.!Ех, пусти  инструктажи! Аман от стандарти! Оказа се още , че има и два вида стирки.Едната- за балкона,по-грубата-със  сноп от пластмасови  канапи, а втората- с ленти от синкава пластмаса-не знам закъде?.

-Чакай сега!-Рекох си. Тая- с канапите ,вече съм   наясно, ще  я използвам  за терасата.Но, по инструкция най- напред трябва да я накисна и изпера хубавичко.Отворих крана  на чешмата в банята.И… пак фаул! –Ще задръстиш  сифона с прах и косми.Спри ,моля ти се!Ето оная кофа в ъгъла.Виждаш ли я?Има си специална  ниша  ,монтирана в горната част.Вкарваш стирката вътре и я завърташ няколко пъти-за да се изцеди от нея мръсната вода.  А пък за тая,синята, има друга, квадратна кофа. Ясно ли ти е вече?Тук да не ти е казармата.! –Хъм!-Си помислих. И  домашният старшина си го бива.Вир вода  тече от мене- от челото –чак до шортите.Като влязах  в банята да се къпя,се загледах в четката за зъби.И тя- с електрическа батерия!А космите й-един розов, един бял и един син!Ами ако не съм измил според  новите стандарти помещенията? Пак ли ще се стряскам насън ,че имам непоряд и ще мия пода с четката за зъби?




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 151940
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031