Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2016 12:44 - ПИШМАН-ШОФЬОРСКО ЖИТИЕ
Автор: zdravkoandronov Категория: Поезия   
Прочетен: 270 Коментари: 0 Гласове:
1



  

                                                ПИШМАН-ШОФЬОРСКО  ЖИТИЕ

   -Всички вече си купиха коли.Ние за кога чакаме?Тез деца  няма ли да ги заведем насам –натам….? Само ний цяло лято си киснем тука ,а комшиите даже до Македония ходили …

     И тъй нататък!-Мрън- мрън!Несе живее в къщи.За да не чакаме ред повече , избрахме си кола „без цвят” Това означаваше жълто- точно като сегашните частни таксита.Записах се в курса за шофьори.Такава мъка не помня да ме е сполетявала. Ама и аз волан не бях пипал изобщо.Много сложно ми се видя.Голямо мъдруване падна:.Като извивам кормилото наляво , накъде отива  задницата, накъде – предницата? А как да контролирам в това време и краката си върху педалите? Въпроси с повишена трудност си самозадавах.Няма да забравя” задния гараж”.

       Инструкторът отдели цял следобед да ме учи.

   -Виж , докторе ,много е просто. Кормилото съм го центровал .Не мръдва. Ето виж сега!Няма

нужда даже да сядам. САМО ЛЕКИЧКО ПОДАВАМ ГАЗ ОТВЪН И КОЛАТА САМА ВЛИЗА И САМА ИЗЛИЗА.Заповядай!Ако го направиш до довечера , аз ще те заведа на банкет.

       И започна нещо като самоинквизиция.Непрекъснато смачквах ограничителните колчета.

Да се пукне от яд човек!Пот се стичаше по крачолите ми и обувките ми жвакаха от тази пот.

Поне 50-60 безуспешни опита !Добре ,че случайно на полигона  се отби един колега.Като ме видя как се мъча ,той ми даде практичен съвет.

              -Слушай- казва той.- Кажи кое по- широко?Колата или гаража.?

                  -ГАРАЖА . Е, какво от това?

              -   Каква е разликата в габаритите им?

                  -Около един метър.

                  -Значи ако оставиш от едната страна половин метър  то..

                  -..и от другата страна ще имам 50 см отстояние от стената на гаража. Чудесно!

Свалих аз лявото стъкло до долу. Залепих бузата на долния му ръб и получих прекрасен окомер.Нищо повече!Назад- напред!.Без повече въпроси.Без да си следя ръцете и краката.

Десетина- петнайсет пъти го направих и отидох да се похваля на треньора.

      -Слушай, тренер!Колко пъти искаш да го направя без грешка?Ако не сбъркам , обаче , ще искам да се качиш на този 18 етажен блок и да викнеш на всеослушание:- Аз съм най – лошия педагог.?

           Той веднага реагира:-Ама защо?

Защото ти изискваше да наблюдавам и напред и- назад ,че даже да следя и таблото.Как

 да го направи един начинаещ?Педагогиката гласи- от простото към сложното , от лесното – към трудното , но не наведнъж!Постепенност нямаше. Затова стана така.

    Той ми беше приятел и не се разсърди .За момента аз бях прав ,за да преодолея каръка.

 Но в практиката се оказа , че наистина шофьорът трябва да си отваря очите на четири.

 

 

 

 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 153354
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930