Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2016 12:33 - И ХАМАЛИТЕ СЪЩО ПЛАЧАТ
Автор: zdravkoandronov Категория: Поезия   
Прочетен: 266 Коментари: 0 Гласове:
0



                                             И ХАМАЛИТЕ  СЪЩО ПЛАЧАТ

    Облегнал съм  се на дувара и рева. Не ма е срам!.Докторът,куварталният,  на- сега си тръгна.Излязах да го изпратя до вратата.Господ здраве да му дава!Голяма работа!Не вярвах , че ще стана пак на  крака!.Цял месец  от стаята навън не бях се вясвал.Жив зян бях ,ей!Болки , болки-край нямаха!   Абе до клозета не можех да отида.Скъса ме ишиасът!Що енджексии ми би систрата !Надупчи ми геврека! Ник,ва  файда !Куварталният ми намери цаката!!Евала!

         И за аверите рева!За Дъгото и Свищара !Ко щях да прая без тях?Ами те ма извадиха от

калта,бе хора!Зарад мен бачкаха докат  даде   болнични  оная скръндза-Заводският.

      -Ти- кай- бе ,тарикат!От мен ли за гьовеч си дошъл?Ник,ви болнични!Марш на рампата!

„Голяма работа”!Уж кръста го болял! Знам ги ваште номера!Пред мен –кай- такива не минават!

       Семолант  ма искара , моля ви са!Без майтап!Няа да я забрая унази нощ- на пулпа като бяхме. Нали съм си каяк , надигнах сам една бъчва – да я сваля от вагона.Колко пъти съм

го праил,нека Бригадира да каже. Ама тогава беше тясно и не можах да са наместя добре.

Изпращя кръста ми и и изтървах бъчвата. Че като текна оня пулп.! На мат и маскара ма напрай.

Евала на Дъгото и Свищара ! Зарад мен бачкаха – да изкарам гюндюлюка , че иначе без

 надника – закъде с тез седем гърла в къщи?Тогаз ,като  ма закараха със” Заставата”  на  Дъгото,

Заводския са уплаши  и даде идин месец болнични. И изписа енжекциите.

      Благударя и на куварталната систра!Тя казала на нейния дохтур да  ма види на кво дере-

дже съм.Дойде  човекът  в къщи.Намаза ми кръста   с йод,, хакна една голяма конска енжекция.

    -Стискай зъби – казва-Мехмед!Трай , бабо- за хубост!И в гръбнака я би, честна дума!.Аз  си

лежа на една страна после и не смея да мръдна. А знайте ли  с къв номер  ма дигна  дохтура

 от леглото?

      -Ако обичаш- кай- Мими , подай оня струмент ,дето  падна на земята!

      -Оф , дофтуре , само да можех ! Не - струмента , теб ша та вдигна- му казвам.Ама  куцуз

 работа! Тая голяма лапа за нищо не става вече.

     Да , ама той не мирясва:.  – Опитай- казва!-Сам ще видиш, че можеш!

Наведах се полека- лека.Яаа, няма болка! Присегнах от кревата до пода и му подадох струмента.Някаква ножица , май че беше. ? После той си събра чарковете и ми казва.:

-        Ако си доволен , ще дойдещ до пътната врата – да ма испратиш!

-        Само да тръгна идин път,дохтурче ,до поликлиниката на идна длан ша та нося  !,- му казвам.

       Той ма потупва по гърбината и вика:-Готов си , Мими!Хайде ,ставай!..

      .Ставам и не мога да повярвам!Вървя аз по пътеката  пред  доктура ,а  той ма наблюдава.С пръст не ма докосна , обаче.Крачка по крачка правя- като бебешки прощъупулник!

       И го испратих.!... Е ,  разревах  са след  него !Ама хич не ми пукаше.!Да си текат сълзите, нека…!Друга суха риза  нали имам?

   … П.С     А, да н, забрая ,! Отидах да нося болничния за заверка .После пак  ма пратиха, да ма видел Заводския . Влизам аз при него и той още от вратата нарежда на неговата  систра:

     -Напиши му  продължение-още един месец.!

       Аз си затраях. Даде  ми той листа, пък аз го смачках  ей с тая лапа и му викам.:

       -Глей си масата ,бе скръдза!З а  чий ми е твоя болничен?Т,ва  пари ли са? Не ти го ща! Седем гърла чакат Мимито хляб да донесе в къщи !

 

 

 

 

 

 

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 153445
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930