Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2016 12:30 - ЕВАЛЛА НА СОФИЯНЕЦА !
Автор: zdravkoandronov Категория: Поезия   
Прочетен: 332 Коментари: 0 Гласове:
0



                                            ЕВАЛЛА  НА СОФИЯНЕЦА  !

 

       Нали знайте защо съм авер с аскерите от цялата казарма?Нека  да се намери поне един да каже :

        -Не го кльопам тоя софиянец!Не важи пред мен!

    Няма такъв!. На бас се ловя!Защото  умирам за аверите си!Така ли е ?Така е!

Например ,оная вечер,когато направиха внезапната проверка.Е, какво я чакаше половината от ротата без моя милост? Жална им майка !Всички бяха много вътре!Само пет- шест  от тях се   прибраха навреме в казармата след забавата в селото.А останалите ,любовчийте?Един по един- през оградата  се промъкваха като диверсанти.Добре , че караулите си бяха от нашата рота ,че ги пускаха  нелегално.Ама как да се доберат до леглата си ,след като дежурния офицер ги причакваше пред входа.?

         Бати ви Боби си беше кротнал в кабинета на капитана.Можех ли да си направя пас и толкоз!Да се спасява всеки!Негов проблем!Няма такова нещо  при мен!Горял съм един път – знам какво е !Затова и тогава организирах нещата.

    Друг на мое място щеше да напълни гащите.  Че мене Началникът можеше да ме улови

в крачка!.-Ей така , с бутилката на бюрото и порцията кюфтета от кухнята за мезе!Само , че бати

 ви Боби да не е луд да го пусне ?Идва той заедно с дежурния офицер  и чукат по вратата..Да съм му отворел да влезе в кабинета на капитана!За толкова гламав ли ме мислеше голямото началство ?Аз се правя , че не го познавам по гласа и му отказах.Пък и добре , че беше доста зает и каздисан.И това помогна. Само разпореди да облепят вратата отвън..После щял да види какво  съм правел преди това там?Аз му казах /без да му отворя/,че ми е забранено да  пускам който и да е там.-По  изричното нареждане на нашия ротен.

        Още щом се разкараха  проверяващите , аз  вече имах план/-и  то  най- сигурния/---мускетарският девиз:”Един. за всички ,всички за един!”  Той   никога не ме е подвеждал!

Първо – репутацията на нашия капитан!-Т.е. да оправя всичко в кабинета , докато не се е

 върнал големия шеф. Нямаше проблеми.Колко му е   да изнеса  всички улики през прозореца  в една амбалажна торба  и готово !Нека  вратата  да  си е заключена  !

             В туй време заприиждаха  закъснелите . Бая се бяха уплашили.Минали нелегално през оградата , но дежурния офицер ги дебнел пред спалното  помещение.

     Блъскат си ангелите – как да отърват  наказанията?А войнишките книжки- разписани само до

21 часа ? Това значи –всички – по леглата след вечерната проверка!

          -Бат Боби-кай.- Ти- баща, ти-майка!Загазихме!.Спасявай положението.Жив зян сме!

  -Споко!-казвам. Имам план! Отиваме за бензин от ГСМ.Източваме от цистерната две кофи

„Тунджа”-95  октана. Нали    там ,на ГСМ-поста   е наш човек?После събуждаме   авера-шофьор  от Трудовото  поделение- да ни услужи с”Ифа”-та.Имаме си приказката с него.Мъжкар е! /– И той като мен- гърмян заек!/Наливаме резервоара  й до горе!-  Не бойте се !Операцията вече съм я оттренирал по друг повод.Грешка няма!

       Речено- сторено !С един кламер запалихме мотора . Накачиха се в каросерията всички

закъсали  . - Газ , газ , газ!-През полигона ,оттам –по кривите пътеки-че при нашия спасител-капитана.

     Аз , нали съм перде , го ударих на молба от името на цялата тумба.Той отначало беше като ударен с мокър пешкир по главата.Знаеше ,че него ще кастрят здравата утре.Ама   аз си го зная що за човек е ? Много мъжки човек! Готин ,страхотен!Влезе ни в положението.

      Разписа на всички книжките-отпуск  до полунощ!А знаеше за забраната на  големия началник. И друг път се беше застъпвал за своята рота. Нали затова му викаха вечния капитан?. Защото другите офицери-кариеристи ги  повишаваха в чин , ама   него- заради такива като нас-не.

          Така спасиха кожата момчетата.Е как няма да ме кльопат?Да отървеш Дисципа !Как  я смятате тая услуга? Ей затова на другия ден само това си говореха войниците след сутрешния рапорт. :

          ---Евалла- на Софиянеца! Голяма  работа  е!Да е жив и здрав!

 

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 153790
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930