Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2016 12:48 - ЦАП-ЦАРАП
Автор: zdravkoandronov Категория: Поезия   
Прочетен: 491 Коментари: 0 Гласове:
0



                              ЦАП-ЦАРАП

       Когато  влезе в кабинета , Асан беше много зле.Слаб-кожа и кости- само. Бузите му- хлътнали..Държеше се за корема и молеше:

-Дохтур ,дай биляшка  да ма уперират!Многу  боли туй , язвата .На рентген са  я гледали .

- Двойна язва имаш- кай.Цалуваща язва са казвала. Само нож – кай – ша я упрай.

Нямам мира от нея. Риших са вече!.Утивам и лягам.Край!Стига мъки!

    Прегледах го и се опитах да го успокоя:

 -.Може  да се опита с лекарства., Асане !Засега  ето  ти тази рецепта.

. Да не избързваме ,докато не сме опитали с тях.

        -Ма аз сичко съм пробвал ,дургарю дохтур.! Файда няма от нищо.!

        -Вече са открили хубаво лекарство.Очакваме го да го получим и в България.

       Асан наостри уши: -Как са казва?Пиши му името!Ша гу  намеря!

        -Ама засега още  го няма у нас-му отговарям…На , виж го тука- на рекламата.!

      - Брей , дохтуре !Тоз хап кату някой боксьор го нарисували.!

      -Да ,Асане!Туй лекарство нокаутира язвата!

      -  Уха!Като  Левчото –братчеда- нашият шимпион от махалата ,начи!Браво!

     Моля ти са ,дохтуре! Ши гу намеря аз туй чудо! Ти само дай рицепката!

          -Чакай ,Асане!Май погрешно ме разбра.Само в чужбина може да се намери

това лекарство. А и там засега струва скъпо!Виж се само!Беден си-нямаш

пари даже да се обръснеш.Как ще го купиш? Е, щом ,пък искаш-ето!!-Дадох му

отделна рецепта.

    -Мерси, дохтуре!.Ша гу намеря!Ша видиш! Мой пурблем!

Дълго време след това не го видях. Бях  на курсове-специализация.После-

отпуска .Като се върнах на работа , един ден го срещнах на улицата.Той ми

 се обади. Иначе нямаше да го позная. Загладил бе косъм, по- спретнат,обръснат.

   - О, дургарю дохтур!Къде са губиш?Нал  не бързаш многу?Искам да та пучерпя

 една бира-да са расхладиш  в таз гурещина. Хем ша ти пукажа мойта диета.

   -Давръндисал си с-е , Асане? Кога се оперира?-Заинтересувах се.

-Ни позна ,дохтуре!Никва уперация!С твойте хапове са упраих нацяло.

-Че откъде си ги намерил?Ами пари за тях – отгде си взел?

-Тя – дълга работа ,ама аз да поръчам за тебе една бира , а пък за мен-

 една купа люти чушки!Много ги кльопам!

  Пийвам по глътка от бирата и не мога да повярвам.Една след друга

ги изяде всичките чушки-печени , мариновани , отровно горчиви!

Аз се изпотих само докато го гледам.Като опразни цялата купа ,из-

бърса устата си с ръкава и ми намига:

 -   Начи ,виж ква е работата, дохтуре!Моят брат заради Цап-царап

го бяха подгонили. Пандиз го чакаше.Един ден изчезна и после

ми писа  от Ъфстралия. Та на него пратих рицепката с писмо.А пък

 той ми испрати  кулет- хиляда хапа.Голяма кутия с новите хапове.

Аз испих стотина парчета от тях и –на ,виждаш ма ,нали?Апетит

 имам , още една купа чушки мога да изям. Даже , ако кажеш , мога

 да изхрускам и купата!Останалите хапове ги шитнах на аверите и

парите ги изпихме , то се знай.Ха наздраве!Да си жив и здрав!

 

 

 




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 153675
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930