Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2016 12:35 - АК НЯМА ДА СЪМ НАБОЖЕН?
Автор: zdravkoandronov Категория: Поезия   
Прочетен: 285 Коментари: 0 Гласове:
0



                                     КАК НЯМА ДА СЪМ НАБОЖЕН  ?

      Вярвам в добрите богове. Те ме закрилят.Друго обяснение нямам.Иначе-

никакво  логично обяснение за моя изпит по химия.Това да изкарам успешно

 този изпит си беше пълен абсурд. Три химии!Ей такива дебели тухли.Нямат

 прочитане.Но ,вече ви казах . Казармен закон-явяваш се обезателно!.Велик

 е нашия войник.Представях си , обаче ,как ще побеснее професорът, като ме

чуе какви глупости му дрънкам.?И как ще стане от стола и с един хубав шут ще ме

 изхвърли завинаги от всякъде.Да знаете колко съболезнователно ме изгледаха

всички колеги ,когато влязох за изпит.Абе, сто- процентов кюмюр си бях!

      Обаче наредили отгоре на професора да изпитва още по-отчаяни случаи от моя.

Разни чужди студенти-араби ,гърци ,виетнамци и пр.Те ,пък , и български не

 знаеха.Та  втори екзаминатор назначили- един доцент. Голям арабия се оказа.

   .Е ,  Как да няма бог? Даже богове?Явни симпатии към моя милост.Например Венера. Като прелиствах песимистично учебника , бях попаднал на химическата формула за Салварзан.

.С него лекували някога сифилиса.

   .-Чакай,-си рекох!.Ами утре ,като се прибера злополучно в Бургас, нали все с нещичко трябва

да се изфукам ,че съм следвал медицина!Венерически болести!Актуална тема за- винаги!

          И ,честен кръст- това ми се падна.! Формулата я помня и досега!, Пара,пара- прим-диокси; мета ,мета- прим диамино арсено- бензол хидроокис!А пък то –Нобелова награда дали за това откритие.Доцентът ме изгледа многообещаващо и тръгна изпитът ,ви казвам .Друг вятър духна.Ние ,бургазлиите , нали сме ветроходци,усещаме ги тия работи.

 .- Другият въпрос ,моля!-ми нарежда той.Ами сега?З а повърхностното напрежение на водата само една лудория си спомних.Даскалът слагаше да легне върху водата в една ваничка една игла,която според него,нямало да потъне!.Само ,че ние скришом духахме към тази игла и му проваляхме фокуса.Та сега- това ми беше спасението.От девет кладенеца вода  да взема , ама да стане работата.Още недоизрекъл оскъдните си знания по този въпрос и доцентът пита:       -   -Знаеш ли как се води борбата срещу комарите?...

   .Ха сега де!Отиде конят в ряката!Нерде Ямбол,нерде-Стамбол? Тоз ме хвърля в тъч!Ама няма да се дам така лесно! /Три блата – край Бургас. Комари- колкото щеш./Отговарям компетентно:   -Изсипваме петрол в блатата. .

              .-Правилно!-кай.-И защо умират комарите?

Поглежда ме ,забелязва ,че изтъпявам и нали беше добра душа смили се над  нещастника.:

-…Впрочем ,вие още не знаете , ама личинката на комара се прикрепя за повърхността на водата.И диша през една тъничка тръбичка въздух. Трахея се казва .

 …-Значи ги удавяме!-Казвам аз и сам не си вярвам на блестящия извод.

.-Точно така!Ама отговори защо?

-Амии,значи…. използваме повърхностното напрежение.-/Тука –си викам наум/ е номерът!Като Краставицата на Мирча Кришан.Само ,че доцентът ми е отнел думата и

 моя милост ще отиде на кино , ако не измисли нещо….Хм!/Гениална мисъл ме прорязва !/

-.Може ли да дам обратния пример,другарю доцент?

 -Да , разбира се.! / Втори бог- покровител,самият Арес ми даде този акъл/

-По време на гръко- персииските войни  елинската флота се спасила от бурното вълнение.

Заповядали им :Да  излеят запасите си от амфорите със зехтин! И укротили морето около корабите..Защото  им помогнало повишеното повъхностно напрежение. А пък персийската флота била потопена от бурята в битката при Саламин. /…Гледам с крайчеца на окото си.ефекта.Професорът от далечния ъгъл престана да изпитва моите събратя по участ/Сега

ако ме привика да ме доизпита , шутът в задника вече го усещам!

      .Но доцентът вече беше решил да приключи изпита в моя полза.

    Като излязох след изпита в коридора, цялата група се струпа да ме реанимира:

-Голяма работа ,че са те гръмнали!И утре е ден! Ще изпием по едно с тебе и после-карай да върви!Ще я накъдрим някаква! Не бой се.! Ит.н…. По едно време някой ми отворил книжката и се провиква: -Ама той избил изпита!Хайде – де !Имало чудеса!И ме вдигат на ръце.

-Черпнята е от тебе!....

      Разбира се ! Не ще и дума! Ако има икони на Венера и Арес в нашата черква,  за благодарност  ще им запаля най- големите свещи!

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zdravkoandronov
Категория: Поезия
Прочетен: 153451
Постинги: 256
Коментари: 31
Гласове: 98
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930